81001
Starou verzi nápovědy pro tento formulář nalezne zde
Přehled a soupis přihlášek
Formulář obsahuje 2 hlavní záložky
- přehled přihlášek
- detail
V přehledu jsou zobrazeny všechny existující přihlášky, které má uživatel právo vidět v roli kterou s kterou formulář otevřel. Přihlášky lze třídit a filtrovat pomocí standardních funkcí KOSu.
Dvojklikem na záznam v přehledu nebo kliknutím na "ouško" záložky "Detail" se zobrazí detailní informace o přihlášce. Tyto informace lze právě zde editovat.
Ruční vytvoření/změna přihlášky
Formulář musí být v režimu "normální". Režim se přepíná v levém bočním panelu, který je nadepsán "Jaké přihlášky zakládat". Lze přepínat mezi režimy "normální", "web" a "přestup". Pokud je formulář v režimu "normální" (standardně), stiskem F6 dojde k přesunu na záložku detailu. Po vyplnění údajů se provedené změny uloží klávesou F2
Převod přihlášky z webu
Formulář musí být v režimu "web". Režim se přepíná v levém bočním panelu. Je nadepsán "Jaké přihlášky zakládat" a lze přepínat mezi režimy "Normální", "Web" a "Mimo přij.říz.". Přepněte se klikem na přepínač do režimu "web" - v levém panelu se objeví tlačítko "Přenos".
Poté se buď stiskem tlačítka "Přenos" nebo stiskem F6 objeví dialogové okno, vyzývající k vložení kódu web. přihlášky. Po vložení dojde k přenosu přihlášky z webu do KOSu a přenesení na detail této přihlášky. Další přihlášku můžete z webu převést do KOSu opět stiskem F6 a zadáním kódu web. přihlášky.
Založení přihlášky z existujícího studia (přihláška pro přestup)
Pro rychlejší soupis přihlášek uchazečů, kteří již studovali slouží tlačítko "Ze stud." v levém bočním panelu. Po stiskem tlačítka "Ze stud." se objeví seznam studií, kde vyberete osobu/studenta, kterému chcete přihlášku založit. Tento způsob je určen zejména pro přihlášky zakládané mimo řádné obdobní přihlášek...pro takzavné přihlášky pro přestup. Před tím je tedy vhodné se do toho režimu přepnout pomocí přepínače "přestup" v levém bočním panelu. Přihlášky založené v režimu přestup se evidují mimo řádné přihlášky.
Převod uchazečů do studentů (založení studia)
Před převodem je důležité nejprve překontrolovat identity. Nápověda 1.12 Osobní identity.
Přihláška představuje instanci uchazeče o studium. Po případném přijetí uchazeče ke studiu (uchazeč se dostavil k zápisu) se uchazeč převede do studedentů (vytvoří se studium), dole pod přehledem záznamů a pod takzvanými "barevnými filtry" se nachází tlačítka "Převod přihlášek" a "Zrušení převodu". Tato tlačítka slouží k založení studia/studentů. Přihlášky lze převádět hromadně, tzn. zaškrtne se více záznamů.
Postup:
- Na přehledu vyberte/zaškrtněte uchazeče, určené k převodu. Zřejmě půjde o uchazeče, na jejichž přihlášce je uvedeno, že dostali kladné rozhodnutí = sloupec "Rozh" = přihláška je zelená = musí být zaškrtnutý zelený rychlý filtr "kladné rozhodnutí" v přehledu přihlášek) a že se dostavili k zápisu (viz položka zapsal v detailu přihlášky).
- Stiskněte tlačítko "Převod přihlášek" - budete vyzváni, zda chcete provést převod X uchazečů. Po potvrzení doplníte datum zahájení studia a tlačítkem "Převod" dojde k převodu a založení studia
Zrušit omylem uskutečněný převod lze zaškrtnutím záznamu/záznamů a stiskem tlačítka "Zrušení převodu".
Spuštění formuláře 81030 - hromadné akce
Pokud je třeba v mnoha přihláškách vyplňovat či hromadně měnit nějaký údaj, lze z přehledu spustit tlačítkem "Hromadné akce" formulář 81030 - "Přihlášky - hromadné akce". V tomto formuláři lze pohodlněji vyhledávat a hromadně měnit hodnoty v určitých polích.
Nabízet / nenabízet program, obor při soupisu nové přihlášky
Ve formuláři 80105-správa číselníků může uživatel s rolí STSAP-správce komponenty v čísleníku STUD_PROGRAMY a STUD_OBORY (v záložce "Detail") příznakem "A" ve sloupci "P" nastavit zda studijní program, obor nabízet při soupisu nové přihlášky.
Parametry KOS pro (webovou) el. přihlášku
El. přihláška - https://prihlaska.cvut.cz
El. přihláška pro test databázi - https://prihlaska.cvut.cz/test/wpr_webapp_pg.main
Zde Parametry_KOS_abecedně#W je odkaz na seznam parametrů pro el. přihlášku, které lze měnit ve formuláři 80103 - Správa parametrů.
Parametry pro el. přihlášku začínají na <WPR>. (Např. WPRVYSL - Datum odkdy zobrazovat výsledky přijímacího řízení.)
V el. přihlášce po uzavření je tabulka, ve které jsou souhrnné informace k zaplacení administrativního poplatku za přijímací řízení pro přihlášku. V této tabulce se částka nastavuje parametrem PRPLATBA_W. Parametr PRPLATBA_P je pro soupis přihlášky přímo ve formuláři. S touto hodnotou se po soupisu přihlášky ve formuláři vygeneruje očekávaná pohledávka ve FISu. Parametry PRPLATBA_W a PRPLATBA_P jsou globální, v iKOS je vidí a nastavuje podle aktuálního dokumentu "Poplatky spojené se studiem pro rok RRRR/RRRR" pouze VIC.
WPR.PLATBA_KARTOU - Aktivovat na závěrečné straně přihlášky odkaz pro platbu platební kartou.
Hodnota parametrů se nastaví ve formuláři 80103 rolí Správce komponenty (STSAP) nebo pokud je parametr zpřístupněn (sloupec Role, po F3 výběr role), např. i roli Referent přijímacího řízení (STRPR).
Zobrazení/potlačení položek v el. přihlášce, tedy i na pdf, pomocí parametrů:
WPR.ZPRAVA_UCHAZECE - Od kterého data zobrazovat zprávu pro uchazeče. Zpráva je jinak také automaticky zobrazena, pokud je aktivní parametr WPRVYSL
WPR.ZPRAVA_ZOBRAZENI - Potlačí přednostní zobrazení zpráv uchazeče před rozhodnutím. Pokud je nastaveno na hodnotu 'A', jsou zprávy zobrazeny současně. Viz. také parametr WPR.ZPRAVA_UCHAZECE
WPR.SCHOVAT_TITULY - pokud je 'A' jsou schovany pole pro titul a "titul za". krok 1008
WPR.SCHOVAT_DOKLAD - pokud je 'A' neni zobrazeno pole pro doklad/pas (a neni kontrolovano jeho vyplneni)
WPR.SKRYJ_POSTIZENI - pokud má hodnotu 'A', pak je skyta žádost o spec. podmínky v přijímacím řízení. Pokud parametr neexistuje nebo má jinou hodnotu, je možnost požádat o spec. podmínky zobrazena (na straně "osobní údaje"). krok 1008
WPR.ZNAMKY_MATURITA - Zobrazovat/sbírat v el. přihlášce známky z maturity
PPRED1, PPRED2, atd. - Známky z vybraných předmětů z výročních vysvědčení za poslední 4 ročníky střední školy. Parametr obsahuje název předmětu, pro který chcete sbírat známky. Chceteli např. sbírat známky z matematiky a fyziky, nastavte parametry na hodnoty <PPRED1> = "Matematika", <PPRED2> = "Fyzika"
WPR.MATURITA_PREDMET - Dotaz na vykonání maturitní zkoušky z daného předmětu. krok 1010
WPR.STATNI_MATURITA - Dotaz na úroveň státní maturitu pro web. přihlášku. krok 1010
WPR.ZAJEM1 - Volitelná otázka pro web. přihlášku - pouze checkbox, který může uchazeč zaškrtnout a projevit tak o něco zájem. Celá otázka se píše jako hodnota parametru. krok 1010
WPR.PREDCH_VZDEL_NAB - Omezení nabídky "Stupeň předchozího vzdělání". krok 2011
WPR.ZNAMKY_MATURITA - Zobrazovat/sbírat v el. přihlášce známky z maturity. krok 1012
WPR.PRUM_VYSVEDCENI - Zobrazovat/sbírat v el. přihlášce průměry na vysvědčení v jednotlivých ročnících
WPR.PRUMER_BAKALAR - Zobrazovat/sbírat v el. přihlášce průměr známek za bakalářskou etapu
WPR.POTVRZ_STR_SKOLY - zobrazovat na PDF protokolu přihlášky okno pro potvrzením a razítko střední školy, případně lékaře.
WPR.OLYMPIADY - Zobrazovat na zalozce "vzdelani". krok 1016 - "Olympiady"
WPR.SCIO - Zobrazovat na zalozce "vzdelani". krok 1017 - "SCIO testy"
Parametry pro výpočet hodnocení a prominutí:
Parametry pro výpočet hodnocení a prominutí
Tiskové sestavy - platí pro všechny tiskové sestavy iKOSu s patičkou
V patičce nad čarou - údaje Vyřizuje:, Telefon:, E-mail: - tisknou/netisknout
Pomocí parametru UDAJE.NAD_CAROU můžete hodnotou "A"-tisknout nebo "N"-netisknou v parametru určit, jestli se údaje na všech tiskových sestavách budou/nebudou tisknout.
Tiskové sestavy "Rozhodnutí o přijetí" a "Rozhodnutí o nepřijetí"
Číslo jednací:
Po kliknutí na tlačítko pdf v nabídce tiskových sestav se otevře dialogové okno "Rozhodnutí o přijetí studenta ke studiu" nebo "Rozhodnutí o nepřijetí studenta ke studiu", ve kterém je položka "Číslo jednací".
Pokud položku "Číslo jednací" vyplníte, na všech rozhodnutích bude stejné číslo jednací.
Při nevyplnění položky "Číslo jednací" se čísla jednací generují podle parametrů PRIHL.CJ.MASKA a PRIHL.CJ.POSL, které lze editovat ve formuláři 80103 - Správa parametrů.
V patičce pod čarou - jiný e-mail a telefon pomocí jiných parametrů:
Na většině tiskových sestav v iKOSu se tiskne v patičce pod čarou e-mail a telefon z parametrů FAKULTA_EMAIL a FAKULTA_TEL.
Pokud chcete mít na sestavách "Rozhodnutí o přijetí/nepřijetí" v patičce pod čarou jiný e-mail a telefon, použijte parametry PRIHL.FAKULTA_EMAIL a PRIHL.FAKULTA_TEL. Pokud budou v 80103 vytvořeny parametry PRIHL.FAKULTA_EMAIL a PRIHL.FAKULTA_TEL, bude se e-mail a telefon tisknou na tiskové sestavě přednostně z těchto parametrů, před údaji z parametrů FAKULTA_EMAIL a FAKULTA_TEL.
Pro tiskovou sestavu "rozhodnutí 21" existuje v detailu přihlášky pole "Txt. rozh. 21" kam lze sepsat důvody nesplnění/nepřijetí. Protože jsou důvody často podobné, byl zaveden nový číselník (viz frm. 80105): '81001.VZORY_ROZH_21', 'Předpřipravené texty rozhodnutí 21 pro pole "Txt. rozh. 21" ve formuláři 81001-Přehled přihlášek'
Tyto důvody se nabízí po stisku klávesy F3-Nabídka hodnot na poli "Txt. rozh. 21".
Položka "Šk. pracoviště"
V položce "Šk. pracoviště" se po F3 zobrazují údaje z číselníku SKOLPRAC - Školící pracoviště.
Filtrování
Duplicita - pořadí přihlášky na fakultě se stejným rodným číslem
Pod tlačítkem "Filtrování záznamů", do "Nový filtr sestavením" byl přidán filtrační sloupec 'Duplicita - pořadí přihlášky na fakultě se stejným rodným číslem'. Jeho hodnota je "1" pro první přihlášku, "2" pro druhou přihlášku, atd. uchazeče se stejným rodným číslem.
Byl vytvořen veřejný filtr s názvem Duplicity - skrytí 2. a dalších přihlášek pro tisk pozvánek. Po jeho použití se zobrazí jen přihlášky s "Duplicita - pořadí přihlášky na fakultě se stejným rodným číslem' = 1. Tento filtr byl vytvořen pro použití, kdy se koná jedno přijímací řízení pro všechny obory, např. při hromadném tisku sestavy "Pozvánka k přij. zk.", kdy stačí poslat oznámení pouze pro jednu přihlášku uchazeče. Nebo při rozřazení na termíny přij. řízení, aby se nestalo, že se rozřadí jeden uchzeč do více termínů. Uchazeč má sice více přihlášek, ale jde pouze na jeden termín.
Osobní identity
Ke každé přihlášce musí být před převodem do studia (netýká se tedy nepřijatých) přiřazena reálná osobní identita. Přihláška musí být spárována buď s existující osobou v evidenci nebo musí být vytvořena identita nová (pokud dosud uchazeč neměl s ČVUT žádný oficiální kontakt). Všechny vyřešené přihlášky mají v přehledu ve sloupci "Os. číslo" (osobní číslo) již přiřazenu nějakou hodnotu.
Identity se řeší v pořadí:
- 1. Hromadné přiřazení. Pokud existují nejednoznačné případy, musí se použít
- 2. Ruční vyřešení identit.
Hromadné automatické řešení identit osob (tlačítko "Hrom.i..."):
Většina identit se vyřeší automaticky bez zásahu uživatele. K tomu slouží tlačítko "Hrom.i...". (Pokud se nespustí nejprve hromadné přiřazení identit a použuje se hned ruční vyřešení (tlačítko "Identita"), ve sloupečku Os. číslo bude "neurčeno", nikoliv "nejednoznačné", KOS se vždy pokusí najít podobné identity. Pokud žádná neexistuje, žádnou v okně pro založení nebo přiřazení identity nenabídne, a vypdaá to, že jde založit novou identitu. Na pozadí, pokud existuje podobná/shodná identita přesto KOS osobu přiřadí a uživateli ohlásí, že osoba již identitu přiřazenou má).
Ruční vyřešení zbývajících identit (tlačítko "Identita"):
Existují případy, které je třeba rozhodnout ručně:
- V přehledu formuláře 81001 zvolit filtr (tlačítko "Vybrat filtr" pod přehledem) s názvem "Nevyřešené identity".
- V levém postranním panelu nástrojů(toolbaru) stisknout tlačítko "Identita".
- Otevře se dialogové okno s nabídkou podobných, již existujících osob v registru nebo s možností založit identitu novou.
- Po vyřešení identity se kurzor přesouvá na další záznam na přehledu přihlášek s nevyřešenou indentitou.
- Okno lze kdykoliv přerušit/ukončit stiskem "Esc" nebo zavřením dialogového okna.
Archivace přihlášek
Do formuláře je třeba vstupit s rolí STVSO nebo STRDS (pro archivaci doktorandských přihlášek). Pak je v levém postranním toolbaru přístupné tlačítko "Archiv"
Otevře se dialogové okno, v němž jsou k dispozici 2 funkce:
- archivace přihlášek
- nastavení číslování přihlášek
Mělo by stačit stisknout "archivovat" a pak nastavit číslování od 1.
Pozor! Vše je potřeba provést celkem 3krát. Jako VSO v režimu "normální" a "mimo přijímací řízení". A jako RDS v režimu "normální" pro doktorandské přihlášky. (Jinak se archivuje jen příslušná část přihlášek.)
Validace elektronických dokumentů v KOSu
Při vkládání dokumentů (uchazečem či za uchazeče) k přijímacímu řízení se ověří, zda má dokument prvky el. ochrany (pečeť, el. podpis). Pokud takové prvky bude obsahovat, KOS dokument pošle k validaci (tlačítko ‚Validovat‘ v pravém dolním rohu, záložka ‚Detail přihlášky‘). Jeden z výsledků zobrazí v barevném ‚semaforu‘ v pravém dolním rohu frm v záložce ‚Detail přihlášky‘:
- červená - dokument nebyl validován
- oranžová - dokument neobsahuje žádný platný podpis
- zelená - dokument obsahuje platný podpis
Podbarven je sloupec ‚Počet podpisů‘, který zároveň obsahuje hodnotu, kolik platných podpisů dokument obsahuje. Ve sloupci ‚Podpis‘ se pak vypíší autoři všech zobrazených elektronických podpisů (oddělené středníkem).
Stejné sloupce a tlačítko Validovat přibyly také v záložce ‚Soubory‘ přibyly (PP - Počet platných podpisů, a Podpis).