82027: Porovnání verzí

Z Nápověda KOS
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(aktualizace (3))
(aktualizace (4))
Řádek 3: Řádek 3:
 
Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS.
 
Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS.
  
= Struktura formuláře a základní funkce =
+
== Struktura formuláře a základní funkce ==
  
 
Formulář je vizuálně dělen na několik bloků.  
 
Formulář je vizuálně dělen na několik bloků.  
Řádek 43: Řádek 43:
 
=== Pracovní postup ===
 
=== Pracovní postup ===
  
Nahrání souboru:
+
==== Nahrání souboru:====
 
Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6.
 
Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6.
 
* Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby;
 
* Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby;
Řádek 49: Řádek 49:
 
* kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát".
 
* kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát".
  
Odstranění souboru:
+
==== Odstranění souboru: ====
 
* Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6).
 
* Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6).
  
Odstranění a nahrání jiného souboru
+
==== Odstranění a nahrání jiného souboru ====
 
* Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše.
 
* Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše.
  
 
Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka ''Stáhni vše'' – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika.
 
Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka ''Stáhni vše'' – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika.
  
= Přidání vedoucího/oponenta =
+
== Přidání vedoucího/oponenta ==
  
V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka '''Vyuč...''', vlevo nahoře, kterým se otevře formulář [[89004]]-soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.<br/>
+
V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka '''Vyučující''' na levé svislé liště, kterým se otevře formulář [[89004]] - soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.<br/>
Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. [[SZZ.MAIL4]], nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři [[89004]] - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko "Vyuč..." vlevo nahoře pod tlačítkem "exit"), jestli má oponent vyplněn e-mail.
+
Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. [[SZZ.MAIL4]], nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři [[89004]] - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko "Vyučující"), jestli má oponent vyplněn e-mail.
  
= Parametry a jejich nastavení =
+
== Parametry a jejich nastavení ==
  
Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: [[82027.VSKP.UCIT.MAIL]], [[82027.HLID_ODEVZDANI]], [[SZZ.MAIL4]], [[SZZ.MAIL7]], [[SZZ.MAIL8]], [[SZZ.MAIL9]], [[VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE]] <br>
+
Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: [[82027.VSKP.UCIT.MAIL]], [[82027.HLID_ODEVZDANI]], [[SZZ.MAIL4]], [[SZZ.MAIL7]], [[SZZ.MAIL8]], [[SZZ.MAIL9]], [[VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE]]. <br>
Jejich vysvětlení viz. [[Parametry KOS abecedně|abecední seznam parametrů]].
+
Jejich vysvětlení viz. [[Parametry_KOS_abecedně]].
  
== Termín odevzdání ==
+
=== Termín odevzdání ===
 
Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru [[82027.HLID_ODEVZDANI]].
 
Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru [[82027.HLID_ODEVZDANI]].
  
== Termín odevzdání – tolerance pro studenta ==
+
=== Termín odevzdání – tolerance pro studenta ===
 
Parametrem [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce.
 
Parametrem [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce.
  
 
Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně.
 
Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně.
  
== Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce ==
+
=== Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce ===
  
 
Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 '''musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby"''' a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi '''musí mít student zapsán předmět''' a tento '''předmět musí být vyplněn v  [[80105]]'''- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP.
 
Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 '''musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby"''' a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi '''musí mít student zapsán předmět''' a tento '''předmět musí být vyplněn v  [[80105]]'''- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP.
Řádek 81: Řádek 81:
 
Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2".
 
Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2".
  
== '''TODO''' Poznámka – externí oponenti==
+
=== Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou ===
  
Přes kos.cvut.cz může práci vidět i vedoucí a oponent, pokud přihlašovací údaje do KOSu.
+
Nastavením parametru [[VSKP.LIC.SMLOUVA]] lze nastavit, jestli se /nemá ve webKOS studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva.
Učitelé vidí samozřejmě práce, ke kterým jsou přiřazení.
 
Oponenti ovšem často nemají do KOSu přístup (jsou jen jako externisti).
 
V tom případě lze použít jednorázové přístupy.
 
  
Externí přístupy se nastavují pomocí parametrů [[VSKP.EXTERNI.UZIV]] a [[SZZ.MAIL4]] (viz http://tril.cz/wiki/index.php?title=Parametry_KOS_abecedn%C4%9B)
+
==Tiskové sestavy ==
 
 
[[VSKP.EXTERNI.UZIV]] - Pro externí učitele vytvářet dočasné přístupy do KOSi pokud jsou přiřazeni k VŠKP (počet dní platnosti účtu).
 
Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP, bez platného uživatelského konta, je vygenerován email s HTTP odkazem sloužícím jako dočasný přístup do KOSu k dané práci (Hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu).
 
 
 
== Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou ==
 
 
 
Nastavením parametru [[VSKP.LIC.SMLOUVA]] lze nastavit, jesti se má/nemá v KOSi studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva.
 
 
 
= Tiskové sestavy =
 
  
 
'''Prohlášení o samostatném vypracování ZP''' Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem.
 
'''Prohlášení o samostatném vypracování ZP''' Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem.
  
== TODO Role STRDS ==
+
== Externí oponenti ==
  
 +
V případě, že je vedoucí nebo oponent externí, pomocí parametrů [[VSKP.EXTERNI.UZIV]] a [[SZZ.MAIL4]] se jim nastaví dočasný přístup do webKOSu. Je potřeba, aby byli k VŠKP přiřazeni. Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP bez platného uživatelského konta je vygenerován email s odkazem sloužícím jako dočasný přístup k dané práci (hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu).
  
[[Parametry_KOS_abecedně]]
 
 
[[Kategorie:Help]]
 
[[Kategorie:Help]]

Verze z 24. 4. 2025, 07:41

82027 – VŠKP studenta

Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS.

Struktura formuláře a základní funkce

Formulář je vizuálně dělen na několik bloků.

  • V prvním bloku se nachází základní informace o studentovi.
  • V druhém bloku je možné sepsat metadata VŠKP jako název, abstrakt, klíčová slova, pokyny pro vypracování a literatura.
  • Ve třetím bloku lze přiřadit vedoucího nebo vedoucí a oponenta nebo oponenty. U jejich jmen se po odevzdání posudků v poli Návrh klasifikace zobrazí navržená známka.
  • Ve čtvrtém bloku jsou uvedený katedry zadání, uložení práce a obhajoby.
  • V pátém bloku nalezneme zbývající údaje – jazyk práce, poznámku, datum zadání, platnost zadání, termín odevzdání, datum odevzdání, datum obhajoby, hodnocení práce, datum akceptace.
  • Uprostřed formuláře je blok "Stav práce" (více viz kap. Stav práce).
  • Napravo pak možnost generovat Licenční smlouvu pro tisk a nově i blok s tlačítky vztahujícími se k odeslání zadání ke schválení (viz kap. Tisk / Schválení zadání).
  • Poslední blok obsahuje souboru a posudky přiložené k práce (viz kap. Soubory a posudky přiložené k práci). Pod tímto blokem je ještě tlačítko pro vygenerování PDF záznamu obhajoby (pokud je vyplněn průběh obhajoby).

Stav práce

Má tyto stavy:

  • Příprava zadání – student má přiřazeno zadání, vedoucí práce může zadání editovat (než jej předá referentovi ke kontrole a k odeslání do podpisové knihy);
  • Schvalování zadání – referent odeslal zadání do podpisové knihy;
  • Zadána – zadání je podepsané vedoucím katedry/pracoviště a děkanem/proděkanem a nelze již měnit; v tuto chvíli může student může už jen některé atributy práce (abstrakt, klíčová slova, může nahrát PDF se samotnou prací a přílohy);
  • Odevzdána – student již práci nemůže měnit; práce čeká na akceptaci vedoucím práce, může mu být vrácena;
  • Akceptována – vedoucí práci akceptoval (schválil); vedoucí práce a oponenti si mohou stáhnout práci a vkládat posudky (ve webKOS).

Mezi stavy nelze volně přepínat.

Tisk / Schválení zadání

  • Náhled – zobrazení náhledu (s vodotiskem) zadání před odesláním k podpisům. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
  • Tisk/Schválit – odeslání do podpisové knihy k podpisům vedoucího katedry/pracoviště a děkana/proděkana. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
  • Detail dokumentu – otevře frm 82203 – Detail dokumentu, kde lze vidět, kdo má ještě dokument podepsat. Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.
  • PDF – zobrazení zadání (vč. podpisů, pokud již jsou). Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.

Soubory a posudky přiložené k práci

V bloku Soubory a posudky přiložené k práci lze nahrát rozhodnutí o odložení zveřejnění VŠKP nebo záznam o průběhu obhajoby. Dále lze suplovat práci studenta/vedoucího/oponenta a nahrát elektronickou verzi VŠKP, přílohu nebo posudek. U nahrané práce je možné v poli Práva nastavit lhůtu odložení zveřejnění.

Ke každé VŠKP může být přiložen 1 soubor typu "práce" ve formátu PDF o velikosti maximálně 50 MB, libovolný počet příloh (libovolný formát, jedna příloha může mít velikost maximálně 50 MB), jeden posudek od každého vedoucího/oponenta ve formátu PDF.

Pracovní postup

Nahrání souboru:

Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6.

  • Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby;
  • pokud jde o posudek, vybrat pomocí F3 "Učitele";
  • kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát".

Odstranění souboru:

  • Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6).

Odstranění a nahrání jiného souboru

  • Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše.

Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka Stáhni vše – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika.

Přidání vedoucího/oponenta

V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka Vyučující na levé svislé liště, kterým se otevře formulář 89004 - soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.
Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. SZZ.MAIL4, nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři 89004 - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko "Vyučující"), jestli má oponent vyplněn e-mail.

Parametry a jejich nastavení

Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: 82027.VSKP.UCIT.MAIL, 82027.HLID_ODEVZDANI, SZZ.MAIL4, SZZ.MAIL7, SZZ.MAIL8, SZZ.MAIL9, VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE.
Jejich vysvětlení viz. Parametry_KOS_abecedně.

Termín odevzdání

Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru 82027.HLID_ODEVZDANI.

Termín odevzdání – tolerance pro studenta

Parametrem VSKP.TERM.TOLERANCE se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce.

Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru VSKP.TERM.TOLERANCE je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně.

Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce

Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby" a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi musí mít student zapsán předmět a tento předmět musí být vyplněn v 80105- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP.

Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2".

Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou

Nastavením parametru VSKP.LIC.SMLOUVA lze nastavit, jestli se má/nemá ve webKOS studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva.

Tiskové sestavy

Prohlášení o samostatném vypracování ZP Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem.

Externí oponenti

V případě, že je vedoucí nebo oponent externí, pomocí parametrů VSKP.EXTERNI.UZIV a SZZ.MAIL4 se jim nastaví dočasný přístup do webKOSu. Je potřeba, aby byli k VŠKP přiřazeni. Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP bez platného uživatelského konta je vygenerován email s odkazem sloužícím jako dočasný přístup k dané práci (hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu).