82027: Porovnání verzí
(aktualizace (3)) |
(aktualizace (4)) |
||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS. | Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS. | ||
− | = Struktura formuláře a základní funkce = | + | == Struktura formuláře a základní funkce == |
Formulář je vizuálně dělen na několik bloků. | Formulář je vizuálně dělen na několik bloků. | ||
Řádek 43: | Řádek 43: | ||
=== Pracovní postup === | === Pracovní postup === | ||
− | Nahrání souboru: | + | ==== Nahrání souboru:==== |
Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6. | Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6. | ||
* Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby; | * Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby; | ||
Řádek 49: | Řádek 49: | ||
* kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát". | * kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát". | ||
− | Odstranění souboru: | + | ==== Odstranění souboru: ==== |
* Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6). | * Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6). | ||
− | Odstranění a nahrání jiného souboru | + | ==== Odstranění a nahrání jiného souboru ==== |
* Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše. | * Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše. | ||
Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka ''Stáhni vše'' – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika. | Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka ''Stáhni vše'' – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika. | ||
− | = Přidání vedoucího/oponenta = | + | == Přidání vedoucího/oponenta == |
− | V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka ''' | + | V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka '''Vyučující''' na levé svislé liště, kterým se otevře formulář [[89004]] - soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.<br/> |
− | Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. [[SZZ.MAIL4]], nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři [[89004]] - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko " | + | Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. [[SZZ.MAIL4]], nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři [[89004]] - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko "Vyučující"), jestli má oponent vyplněn e-mail. |
− | = Parametry a jejich nastavení = | + | == Parametry a jejich nastavení == |
− | Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: [[82027.VSKP.UCIT.MAIL]], [[82027.HLID_ODEVZDANI]], [[SZZ.MAIL4]], [[SZZ.MAIL7]], [[SZZ.MAIL8]], [[SZZ.MAIL9]], [[VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE]] <br> | + | Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: [[82027.VSKP.UCIT.MAIL]], [[82027.HLID_ODEVZDANI]], [[SZZ.MAIL4]], [[SZZ.MAIL7]], [[SZZ.MAIL8]], [[SZZ.MAIL9]], [[VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE]]. <br> |
− | Jejich vysvětlení viz. [[ | + | Jejich vysvětlení viz. [[Parametry_KOS_abecedně]]. |
− | == Termín odevzdání == | + | === Termín odevzdání === |
Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru [[82027.HLID_ODEVZDANI]]. | Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru [[82027.HLID_ODEVZDANI]]. | ||
− | == Termín odevzdání – tolerance pro studenta == | + | === Termín odevzdání – tolerance pro studenta === |
Parametrem [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce. | Parametrem [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce. | ||
Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně. | Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru [[VSKP.TERM.TOLERANCE]] je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně. | ||
− | == Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce == | + | === Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce === |
Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 '''musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby"''' a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi '''musí mít student zapsán předmět''' a tento '''předmět musí být vyplněn v [[80105]]'''- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP. | Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 '''musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby"''' a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi '''musí mít student zapsán předmět''' a tento '''předmět musí být vyplněn v [[80105]]'''- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP. | ||
Řádek 81: | Řádek 81: | ||
Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2". | Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2". | ||
− | == | + | === Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou === |
− | + | Nastavením parametru [[VSKP.LIC.SMLOUVA]] lze nastavit, jestli se má/nemá ve webKOS studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | ==Tiskové sestavy == | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | = Tiskové sestavy = | ||
'''Prohlášení o samostatném vypracování ZP''' Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem. | '''Prohlášení o samostatném vypracování ZP''' Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem. | ||
− | == | + | == Externí oponenti == |
+ | V případě, že je vedoucí nebo oponent externí, pomocí parametrů [[VSKP.EXTERNI.UZIV]] a [[SZZ.MAIL4]] se jim nastaví dočasný přístup do webKOSu. Je potřeba, aby byli k VŠKP přiřazeni. Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP bez platného uživatelského konta je vygenerován email s odkazem sloužícím jako dočasný přístup k dané práci (hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu). | ||
− | |||
[[Kategorie:Help]] | [[Kategorie:Help]] |
Verze z 24. 4. 2025, 07:41
82027 – VŠKP studenta
Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS.
Struktura formuláře a základní funkce
Formulář je vizuálně dělen na několik bloků.
- V prvním bloku se nachází základní informace o studentovi.
- V druhém bloku je možné sepsat metadata VŠKP jako název, abstrakt, klíčová slova, pokyny pro vypracování a literatura.
- Ve třetím bloku lze přiřadit vedoucího nebo vedoucí a oponenta nebo oponenty. U jejich jmen se po odevzdání posudků v poli Návrh klasifikace zobrazí navržená známka.
- Ve čtvrtém bloku jsou uvedený katedry zadání, uložení práce a obhajoby.
- V pátém bloku nalezneme zbývající údaje – jazyk práce, poznámku, datum zadání, platnost zadání, termín odevzdání, datum odevzdání, datum obhajoby, hodnocení práce, datum akceptace.
- Uprostřed formuláře je blok "Stav práce" (více viz kap. Stav práce).
- Napravo pak možnost generovat Licenční smlouvu pro tisk a nově i blok s tlačítky vztahujícími se k odeslání zadání ke schválení (viz kap. Tisk / Schválení zadání).
- Poslední blok obsahuje souboru a posudky přiložené k práce (viz kap. Soubory a posudky přiložené k práci). Pod tímto blokem je ještě tlačítko pro vygenerování PDF záznamu obhajoby (pokud je vyplněn průběh obhajoby).
Stav práce
Má tyto stavy:
- Příprava zadání – student má přiřazeno zadání, vedoucí práce může zadání editovat (než jej předá referentovi ke kontrole a k odeslání do podpisové knihy);
- Schvalování zadání – referent odeslal zadání do podpisové knihy;
- Zadána – zadání je podepsané vedoucím katedry/pracoviště a děkanem/proděkanem a nelze již měnit; v tuto chvíli může student může už jen některé atributy práce (abstrakt, klíčová slova, může nahrát PDF se samotnou prací a přílohy);
- Odevzdána – student již práci nemůže měnit; práce čeká na akceptaci vedoucím práce, může mu být vrácena;
- Akceptována – vedoucí práci akceptoval (schválil); vedoucí práce a oponenti si mohou stáhnout práci a vkládat posudky (ve webKOS).
Mezi stavy nelze volně přepínat.
Tisk / Schválení zadání
- Náhled – zobrazení náhledu (s vodotiskem) zadání před odesláním k podpisům. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
- Tisk/Schválit – odeslání do podpisové knihy k podpisům vedoucího katedry/pracoviště a děkana/proděkana. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
- Detail dokumentu – otevře frm 82203 – Detail dokumentu, kde lze vidět, kdo má ještě dokument podepsat. Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.
- PDF – zobrazení zadání (vč. podpisů, pokud již jsou). Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.
Soubory a posudky přiložené k práci
V bloku Soubory a posudky přiložené k práci lze nahrát rozhodnutí o odložení zveřejnění VŠKP nebo záznam o průběhu obhajoby. Dále lze suplovat práci studenta/vedoucího/oponenta a nahrát elektronickou verzi VŠKP, přílohu nebo posudek. U nahrané práce je možné v poli Práva nastavit lhůtu odložení zveřejnění.
Ke každé VŠKP může být přiložen 1 soubor typu "práce" ve formátu PDF o velikosti maximálně 50 MB, libovolný počet příloh (libovolný formát, jedna příloha může mít velikost maximálně 50 MB), jeden posudek od každého vedoucího/oponenta ve formátu PDF.
Pracovní postup
Nahrání souboru:
Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6.
- Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby;
- pokud jde o posudek, vybrat pomocí F3 "Učitele";
- kliknout na "Přidat", najít tlačítkem "Procházet" příslušný soubor a nahrát tlačítkem "Nahrát".
Odstranění souboru:
- Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6).
Odstranění a nahrání jiného souboru
- Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše.
Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka Stáhni vše – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika.
Přidání vedoucího/oponenta
V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka Vyučující na levé svislé liště, kterým se otevře formulář 89004 - soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.
Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. SZZ.MAIL4, nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři 89004 - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko "Vyučující"), jestli má oponent vyplněn e-mail.
Parametry a jejich nastavení
Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: 82027.VSKP.UCIT.MAIL, 82027.HLID_ODEVZDANI, SZZ.MAIL4, SZZ.MAIL7, SZZ.MAIL8, SZZ.MAIL9, VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE.
Jejich vysvětlení viz. Parametry_KOS_abecedně.
Termín odevzdání
Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru 82027.HLID_ODEVZDANI.
Termín odevzdání – tolerance pro studenta
Parametrem VSKP.TERM.TOLERANCE se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce.
Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru VSKP.TERM.TOLERANCE je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně.
Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce
Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby" a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském KOSi musí mít student zapsán předmět a tento předmět musí být vyplněn v 80105- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP.
Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2".
Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou
Nastavením parametru VSKP.LIC.SMLOUVA lze nastavit, jestli se má/nemá ve webKOS studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva.
Tiskové sestavy
Prohlášení o samostatném vypracování ZP Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem.
Externí oponenti
V případě, že je vedoucí nebo oponent externí, pomocí parametrů VSKP.EXTERNI.UZIV a SZZ.MAIL4 se jim nastaví dočasný přístup do webKOSu. Je potřeba, aby byli k VŠKP přiřazeni. Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP bez platného uživatelského konta je vygenerován email s odkazem sloužícím jako dočasný přístup k dané práci (hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu).