82027

Z Nápověda KOS
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

82027 – VŠKP studenta

Formulář slouží k soupisu a prohlížení závěrečné práce studenta (VŠKP). Nalezneme jej s rolemi STVSO, STRSO, STKSZ a STRDS.

Struktura formuláře a základní funkce

Formulář je vizuálně dělen na několik bloků.

  • V prvním bloku se nachází základní informace o studentovi.
  • V druhém bloku je možné sepsat metadata VŠKP jako název, abstrakt, klíčová slova, pokyny pro vypracování a literatura.
  • Ve třetím bloku lze přiřadit vedoucího nebo vedoucí a oponenta nebo oponenty. U jejich jmen se po odevzdání posudků v poli Návrh klasifikace zobrazí navržená známka.
  • Ve čtvrtém bloku jsou uvedený katedry zadání, uložení práce a obhajoby.
  • V pátém bloku nalezneme zbývající údaje – jazyk práce, poznámku, datum zadání, platnost zadání, termín odevzdání, datum odevzdání, datum obhajoby, hodnocení práce, datum akceptace.
  • Uprostřed formuláře je blok "Stav práce" (více viz kap. Stav práce).
  • Napravo pak možnost generovat Licenční smlouvu pro tisk a nově i blok s tlačítky vztahujícími se k odeslání zadání ke schválení (viz kap. Tisk / Schválení zadání).
  • Poslední blok obsahuje souboru a posudky přiložené k práce (viz kap. Soubory a posudky přiložené k práci). Pod tímto blokem je ještě tlačítko pro vygenerování PDF záznamu obhajoby (pokud je vyplněn průběh obhajoby).

Stav práce

Má tyto stavy:

  • Příprava zadání – student má přiřazeno zadání, vedoucí práce může zadání editovat (než jej předá referentovi ke kontrole a k odeslání do podpisové knihy);
  • Schvalování zadání – referent odeslal zadání do podpisové knihy;
  • Zadána – zadání je podepsané vedoucím katedry/pracoviště a děkanem/proděkanem a nelze již měnit; v tuto chvíli může student může už jen některé atributy práce (abstrakt, klíčová slova, může nahrát PDF se samotnou prací a přílohy);
  • Odevzdána – student již práci nemůže měnit; práce čeká na akceptaci vedoucím práce, může mu být vrácena;
  • Akceptována – vedoucí práci akceptoval (schválil); vedoucí práce a oponenti si mohou stáhnout práci a vkládat posudky (ve webKOS).

Mezi stavy nelze volně přepínat.

Tisk / Schválení zadání

  • Náhled – zobrazení náhledu (s vodotiskem) zadání před odesláním k podpisům. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
  • Tisk/Schválit – odeslání do podpisové knihy k podpisům vedoucího katedry/pracoviště a děkana/proděkana. Tlačítko je aktivní ve stavu Příprava zadání.
  • Detail dokumentu – otevře frm 82203 – Detail dokumentu, kde lze vidět, kdo má ještě dokument podepsat. Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.
  • PDF – zobrazení zadání (vč. podpisů, pokud již jsou). Tlačítko je aktivní ve stavech Schvalování zadání, Zadána, Odevzdána a Akceptována.

Soubory a posudky přiložené k práci

V bloku Soubory a posudky přiložené k práci lze nahrát rozhodnutí o odložení zveřejnění VŠKP nebo záznam o průběhu obhajoby. Dále lze suplovat práci studenta/vedoucího/oponenta a nahrát elektronickou verzi VŠKP, přílohu nebo posudek. U nahrané práce je možné v poli Práva nastavit lhůtu odložení zveřejnění.

Ke každé VŠKP může být přiložen 1 soubor typu "práce" ve formátu PDF o velikosti maximálně 50 MB, libovolný počet příloh (libovolný formát, jedna příloha může mít velikost maximálně 50 MB), jeden posudek od každého vedoucího/oponenta ve formátu PDF.

Pracovní postup

Nahrání souboru:

Pokud je už nějaký soubor nahrán, je potřeba si udělat místo pro nový záznam – umístit kurzor do existujícího soubor (např. do pole pro učitele) a stisknout F6.

  • Vybrat "Typ" – práce / příloha / posudek / rozhodnutí o odložení zveřejnění / záznam o průběhu obhajoby;
  • pokud jde o posudek, vybrat pomocí F3 "Učitele";
  • kliknout na Přidat, najít tlačítkem Procházet příslušný soubor a nahrát tlačítkem Nahrát.

Odstranění souboru:

  • Umístit kurzor do řádku se souborem a použít tlačítko pro zrušení záznamu (nebo stisknout Shift+F6).

Odstranění a nahrání jiného souboru

  • Po smazání starého souboru nejprve záznam uložit (F2) a následně přidat nový soubor dle postupu výše.

Soubory je možné hromadně stáhnout pomocí tlačítka Stáhni vše – ke jménu stahovaného souboru se připojí ID z databáze a bude odstraněna diakritika.

Přidání vedoucího/oponenta

V případě, že v seznamu nenajdete osobu, která má být vedoucím, nebo oponentem práce, máte možnost pomocí tlačítka Vyučující na levé svislé liště, kterým se otevře formulář 89004 - soupis a editace učitelů, doplnit tuto osobu do tabulky učitelů.
Pro využití automaticky posílaných e-mailů oponentům, např. SZZ.MAIL4, nezapomeňte zkontrolovat ve formuláři 89004 - soupis a editace učitelů (spuštění z menu nebo v 82027 tlačítko Vyučující), jestli má oponent vyplněn e-mail.

Parametry a jejich nastavení

Přímo pro formulář lze nastavit tyto parametry: 82027.VSKP.UCIT.MAIL, 82027.HLID_ODEVZDANI, SZZ.MAIL4, SZZ.MAIL7, SZZ.MAIL8, SZZ.MAIL9, VSKP.MAIL.PRIRAZENI UCITELE.
Jejich vysvětlení viz. Parametry_KOS_abecedně.

Termín odevzdání

Položka "Termín odevzdání" je aktivní podle nastavení parametru 82027.HLID_ODEVZDANI.

Termín odevzdání – tolerance pro studenta

Parametrem VSKP.TERM.TOLERANCE se může nastavit počet dní, o kolik se může student zpozdit s odevzdáním závěrečné práce.

Příklad: pokud je v 82027 nastaven "Termín odevzdání" na 22. 5. 2016 a v hodnotě parametru VSKP.TERM.TOLERANCE je číslo 3, student může nahrávat práci do 25. 5. 2016 včetně.

Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce

Pro zobrazení "Udělení zápočtu z předmětu závěrečná práce" v 82027 musí být vyplněna položka "Katedra obhajoby" a v první řadě i pro zobrazení zápočtu v učitelském webKOSumusí mít student zapsán předmět a tento předmět musí být vyplněn v 80105- Správa číselníků v číselníku SEZNAMPRED, v seznamu PREDP.

Při udělení zápočtu použijte v položce "Učitel" klávesu F3. Objeví se seznam, kdo může zadat zápočet, z položek "Vedoucí práce 1", "Vedoucí práce 2". Pokud má být u zápočtu jiné jméno než vedoucího práce (Vedoucí práce 1), je potřeba dané jméno vyplnit v položce "Vedoucí práce 2".

Při odevzdání VŠKP práce studentem (ne)vyžadovat zaškrtnutí souhlasu s licenční smlouvou

Nastavením parametru VSKP.LIC.SMLOUVA lze nastavit, jestli se má/nemá ve webKOS studentovi nabízet k zaškrtnutí licenční smlouva.

Tiskové sestavy

Prohlášení o samostatném vypracování ZP Před vygenerování PDF se systém zeptá, zda student při psaní ZP použil umělou inteligenci, a podle odpovědi vygeneruje prohlášení o samostatném vypracování ZP s hodícím se textem.

Externí oponenti

V případě, že je vedoucí nebo oponent externí, pomocí parametrů VSKP.EXTERNI.UZIV a SZZ.MAIL4 se jim nastaví dočasný přístup do webKOSu. Je potřeba, aby byli k VŠKP přiřazeni. Při přiřazení učitele jako vedoucího/oponenta VŠKP bez platného uživatelského konta je vygenerován email s odkazem sloužícím jako dočasný přístup k dané práci (hodnotou parametru je počet dní platnosti dočasného účtu).