83050
83050 Poplatky - výměry
Formulář slouží k práci s platebními výměry na poplatky za studium.
Role
Formulář je přístupný pro uživatele, kteří mají alespoň jednu z následujících rolí:
- STRPO - rektorátní správce poplatků,
- STVSO - vedoucí studijního oddělení,
- STRSO - referent studijního oddělení,
- STUST - uživatel údajů o studentech. Má možnost pouze prohlížet záznamy studentů své součásti.
Uživatelé s rolí STRSO, STVSO mohou vydávat výměry, posílat rozhodnutí s výměrem, administrovat proces doručení/nedoručení, atd. včetně vyvěšování upozornění na webový portál ČVUT
V databázi mají přístup k údajům své součásti.
Uživatel s rolí STRPO má přehled o všech vydaných výmětech studentů ČVUT, administruje odvolání proti rozhodnutí o výměru a zadává výsledek rozhodnutí o odvolání do databáze.
Základní pojmy
Rozhodná událost
je událost, kdy vznikla studentovi povinnost platit za studium. U poplatku za delší studium je to den následující po dni, kdy doba studia studenta dosáhla standardní dobu studia prodlouženou o 1 rok. Vzhledem k tomu, jak je rozhodná událost určována, se může stát, že při dalším sběru dat z matriky se událost může skokem posunout jak do budoucnosti, tak i do minulosti. Může se stát, že student, který dosud opakovaně platil za delší studium, na základě nových dat platit přestává. A může se stát i to, že student, který zatím za delší studium neplatil, by měl podle nových údajů z matriky začít platit např. již před dvěma lety. V tomto případě se poplatek zpětně vymáhat nebude.
Vyměřovací období
je období, za které student platí poplatek. U poplatku za delší studium platí za každý započatý půlrok studia. Tedy ten půlrok, za který je právě vyměřován poplatek, se nazývá vyměřovací období. U poplatku absolventů má vyměřovací období délku 1 rok.
Příklady:
- Rozhodná událost nastala 15. 10. 2012. Poplatek je vyměřen na období v délce 183 dní. Vyměřovací období v tomto případě tedy trvá od 15. 10. 2012 do 16 4. 2013.
- Student má "předplaceno" studium do 3. 9. 2012, tj. vyměřovací období posledního výměru studenta končí dne 3. 9. 2012. Nové vyměřovací období začíná následující den, tj. 4. 9. 2012 a končí o půl roku později, tj. 6. 3. 2013.
Kontrolní období
je časový úsek, ve kterém se kontroluje, zda v tomto úseku nezačíná nějaké vyměřovací období pro nějakého studenta. Algoritmus kontroly počítá na základě dat, která má v době výpočtu k dispozici, pro každého studenta jeho nejbližší vyměřovací období. Pro takto spočítané vyměřovací období je potřeba rozhodnout, zda se na jeho základě má nebo nemá vystavit platební výměr. Pro toto rozhodování slouží kontrolní období. Kontrolní období je časový úsek, se kterým se porovnává spočtené vyměřovací období. Pokud se vyměřovací období překrývá s kontrolním obdobím, výměr je vydán. Pokud vyměřovací období začíná až později - po skončení kontrolního období - výměr se zatím nevydá a bude vydán při příštím generování výměrů po dalším sběru matriky. Je-li vyměřovací období naopak celé před kontrolním obdobím, poplatek se nebude vymáhat zpětně, ale je určeno nové vyměřovací období, jehož začátek je stanoven na začátek semestru.
Příklady:
- Kontrolní období je od 1.11. do 31.12.2012. Vyměřovací období pro daného studenta začíná 15.10.2012. Část vyměřovacího období tedy spadá do kontrolního období a to znamená, že výměr bude vydán.
- Kontrolní období je od 1.11. do 31.12.2012. Vyměřovací období pro daného studenta začíná 15.1.2013. Celé vyměřovací období leží mimo kontrolní období (obě období nemají žádný společný den), a proto výměr (zatím) nebude vydán.
- Kontrolní období je od 1.11. do 31.12.2012. Vyměřovací období pro daného studenta začíná 10. 5. 2012 a končí 9.11.2012. Část vyměřovacího období tedy spadá do kontrolního období a to znamená, že výměr bude vydán. V tomto případě spadá do kontrolního období i následující výměr (od 10.11.2012 do 12.5.2013), proto budou vydány výměry dva.
- Kontrolní období je od 1.11. do 31.12.2012. Vyměřovací období pro daného studenta začíná 1. 4. 2012 a končí 1.10.2012. Celé vyměřovací období leží mimo kontrolní období (obě období nemají žádný společný den), a proto výměr nebude vydán. Místo daného vyměřovacího období bude výměr vydán pro jiné vyměřovací období, které začíná na začátku semestru - 17.9.2012 - a končí o půl roku později 19.3.2013.
Stavy výměru
Platební výměr se může nacházet v jednom z následujících stavů:
- 0 - čeká na vydání
- 1 - před splatností
- 2 - po splatnosti
- 3 - zaplacen
- 4 - odvolání
- 5 - neplatný
- 6 - prominut
- 7 - nedobytný
Datum vydání
je datum, kdy výměr přešel ze stavu 0-čeká na vydání do stavu 1-před splatností. Je to datum, kdy bylo vydáno rozhodnutí o vyměření poplatku v podobě PDF souboru. V co nejkratší době od vydání by mělo být rozhodnutí vytištěno, podepsáno a odesláno adresátovi na kontaktní adresu uvedenou v databázi.
Pracovní postupy
Hromadné vydání výměrů
- Omezte výběr jen na (oranžové) výměry ve stavu 0-čeká na vydání (kliknutím na tlačítko "Zobrazit" vedle nápisu "Čeká na vydání").
- Chystané výměry je nutné před vydáním zkontrolovat tak, že vybrané výměry zaškrtnete, kliknete na tlačítko "Vydání" a v dalším okénku zvolíte tlačítko "Náhled rozhodnutí - výměru". Náhled neobsahuje číslo jednací, PID, ani datum vydání!
- Označte si všechny oranžové výměry (tlačítko "Vybrat vše" vlevo dole).
- (Volitelně): Všechny oranžové výměry exportujte do Excelu pro případné pozdější použití.
- Připravte si poštovní arch pro odeslání dopisů poštou - stiskněte tlačítko "Pošto..." (Tisk poštovního archu) a uložte si vytvořené PDF.
- Klikněte na tlačítko "Vydání" a zvolte možnost "Vydání rozhodnutí - výměru". Uložte si vytvořené PDF. Všechny označené výměry přejdou do stavu "Před splatností" (zelené).
- Výměry vytiskněte z připraveného PDF, dejte k podpisu a spolu s poštovním archem předejte poště.
Tlačítko "Vydání" je aktivní jen po kliknutí na "Zobrazit" v řádku "Čeká na vydání". Čili již vydané výměry nelze vydat (ani vytisknout) znovu. Lze je pouze stornovat (po jednom v záložce "Detail") a vygenerovat nové (tlačítko "Hroma...").
Odvolání
Student může podat odvolání proti rozhodnutí o výměru do 30ti dnů od převzetí rozhodnutí. Odvolání podává prostřednictvím formuláře webového studijního informačního systému KOS. Zároveň do 5ti dnů od jeho podání je nutné vyplněný vytištěný a vlastnoručně podepsaný formulář odvolání doručit na fakultu, která výměr vydala, spolu s kopií rozhodnutí o vyměření a příp. přílohami doplňujícími důvody odvolání. V případě, že student podá odvolání proti rozhodnutí pouze písemně, má studijní oddělení dotčené součásti povinnost zavést údaje týkající se odvolání doplnit do databáze ručně. Bez tohoto úkonu nemůže být odvolání administrativně řešeno. U studentů, kteří podali odvolání prostřednictvím studijního informačního systému, se v databázi automaticky aktivuje záložka „Odvolání“ v detailu výměru, ke kterému student odvolání podává. Studijní oddělení, kde bylo odvolání podáno, je povinno do 30ti dnů připravit podklady pro odvolání a postoupit je na Odbor pro studium a studentské záležitosti (OSSZ) RČVUT, které vydá rozhodnutí k podanému odvolání. Výměr se posune do skupiny označení "Odesláno na rektorát".
Rozhodnutí o odvolání
Odbor pro studium a studentské záležitosti (OSSZ) R ČVUT má povinnost vyřídit odvolání v zákonné lhůtě (30 dnů) a vydat rozhodnutí o podaném odvolání a zanést jej do studijního informačního systému. Současně je student o rozhodnutí o odvolání proti výměru informován písemně.
Tisk upomínky
- pro tisk upomínky slouží tlačítko <Upomí...> na levé pracovní liště.
- tlačítko je aktivní v případě, že je zaškrtnut alespoň jeden záznam se stavem "Po splatnosti" a není zaškrtnut žádný záznam s jiným stavem.
Použité parametry při tisku rozhodnutí:
Parametry lze měnit ve formuláři 80103 - Správa parametrů.
- POPL.FAKULTA_EMAIL - kontaktní email pro poplatky,
- POPL.MISTO_VYHOTOV - místo vyhotovení výměru,
- POPL.FAK_ADR_BANKY - místo banky, kde má fakulta účet,
- POPL.FAK_UCET - číslo účtu fakulty, kam poslat poplatek,
- POPL.FAK_NAZEV - název fakulty pro tisk poplatku. Když neexistuje, tak název fakulty se bere z položky "Zkrácený český název" číselníku ORG_JEDNOTKY,
- DEKAN - jméno děkana,
- DEKAN_FAK - název fakulty děkana
- POPL.PRODEKAN - jméno proděkana, který vyřizuje poplatky. V případě, že tento parametr neexistuje, zobrazí se hodnota parametru PRODEKAN_PED = jméno proděkana pro ped. činnost,
- POPL.PRODEKAN_FCE - popis funkce proděkana, který vyřizuje poplatky. V případě, že neexistuje parametr POPL.PRODEKAN, zobrazí se hodnota parametru PRODEKAN_PED_FAK - popis funkce proděkana,
- FAKULTA_TEL - číslo telefonu fakulty,
- FAKULTA_FAX - číslo faxu fakulty,
- FAKULTA_WWW - adresa webových stránek fakulty,
- FAKULTA_IC - IČ fakulty,
- FAKULTA_DIC - DIČ fakulty,
- FAKULTA_BANKA - bankovní spojení fakulty,
- FAKULTA_UCET - číslo účtu fakulty (pod čarou),
- CJ.STREDISKO - číslo střediska, které se objevuje v číslech jednacích.
Příkaz rektora č: 11/2007 o systému tvorby jednacích čísel a jejich užívání na všech součástech ČVUT
http://www.cvut.cz/informace-pro-zamestnance/legislativa/pr
Parametry pro nastavení posílání informativního e-mailu referentce "Student po splatnosti"
Těmito parametry lze nastavit posílání/neposílání a jak často informativního e-mailu referentce "Student po splatnosti".
- POPL.INFO.MAIL - mailová adresa, na kterou má být posíláno upozornění (možno zadat i více e-mailů s použitím čárek mezi e-maily)
- POPL.INFO.FREQ - minimální počet dní mezi dvěma upozorňujícími maily (default 7)
- POPL.INFO.POSL - datum, kdy byl odeslán poslední upozorňovací mail (není potřeba vyplňovat ani měnit, plní se automaticky)
Parametry pro poplatky
Zde jsou Parametry_KOS