84010: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Řádek 51: | Řádek 51: | ||
* datum založení týmu není v minulosti, | * datum založení týmu není v minulosti, | ||
* datum smazání týmu je později než datum založení týmu, | * datum smazání týmu je později než datum založení týmu, | ||
− | * vyplnění typu aktualizace učitelů a vyplnění | + | * vyplnění typu aktualizace učitelů a vyplnění způsobu aktualizace studentů. Sloupce '''Učitelé''' a '''Studenti''' slouží pouze k určení způsobu aktualizace údajů v týmu (číslice 1,2,3 nebo 4 určuje způsob aktualizace týmu), |
* tým vznikne pouze po provedené validaci zadaných pravidel. | * tým vznikne pouze po provedené validaci zadaných pravidel. | ||
* kromě uvedeného je hlídána unikátnost dvojice údajů semestr a pravidlo vytvoření, | * kromě uvedeného je hlídána unikátnost dvojice údajů semestr a pravidlo vytvoření, |
Verze z 8. 1. 2021, 16:05
Pravidla vytváření týmu v MS Teams
Přístup k formuláři
- Uživatel může formulář otevřít z menu a v tom případě se mu zobrazí vztahy podle jeho role.
- Správce aplikace a rozvrhář fakulty vidí všechny schválené předměty z dané fakulty.
- Rozvrhář a referent katedry vidí všechny předměty garantované katedrou a vypsané pro výuku ve zvoleném semestru, form 85102.
Seznam rolí, pro které je formulář 84010 přístupný
- STSAP ... správce aplikace,
- STROF ... rozvrhář fakulty,
- STROK ... rozvrhář katedry,
- STRFK ... referent katedry.
Práva jednotlivých rolí
Správce aplikace (STSAP)
- Může zakládat nové týmy pro předměty schválené a vypsané pro výuku ve zvoleném semestru dané fakulty, form 85102,
- nastavit, či upravit způsob aktualizace týmu,
- ukončit existenci týmu vložením data konce existence týmu.
Rozvrhář fakulty (STROF)
aktuálně má přístup ke stejným činnostem jako Správce aplikace
Rozvrhář katedry (STROK)
- Může zakládat nové týmy (předmět, učitel, studenti) pro předměty schválené a vypsané pro výuku ve zvoleném semestru garantované katedrou, form 85102,
- na základě žádosti upravit způsob aktualizace týmu (změna učitele, resp. studenta).
Referent katedry (STRFK)
- Může zakládat nové týmy (předmět, učitel, studenti) pro předměty schválené a vypsané pro výuku ve zvoleném semestru garantované katedrou, form 85102,
- na základě žádosti upravit způsob aktualizace týmu (změna učitele, resp. studenta).
Pracovní postupy
Vytvoření nového týmu
- Každý řádek v tabulce = jeden tým v aplikaci TEAMS.
- Nový záznam/řádek založíte stiskem klávesy <F6> nebo tlačítka
<Nový záznam> na horní liště. Zvolte semestr, který omezí nabídku předmětů na ty, které jsou do daného semestru vypsané
- v dalším sloupci zvolte fakultu klávesou <F3> (týká se pouze uživatelů s rolí STSAP; uživatelé s rolí STROF, STROF a STRFK fakultu měnit nemohou),
- zvolte předmět (musí být schválen a vypsán pro výuku ve zvoleném semestru), pro který má tým vzniknout (lze zadat i více předmětů, pro které má být založen jeden tým - více viz příklady na konci tohoto návodu),
- vložte začátek a konec platnosti týmu,
- sloupce Učitelé a Studenti slouží k určení způsobu aktualizace těchto údajů v týmu (1=údaje se naplní pouze při zakládání týmu - pozdější změny u předmětu se do týmu nepromítnou; 2=do týmu se promítne přidání i odebrání studentů/učitelů-ruční změny v týmu se po synchronizaci ztratí; 3=v týmu se promítnou pouze přidaní studenti/učitelé; 4=v týmu se promítne pouze odebrání studentů/učitelů).
- tým vznikne pouze po provedené validaci zadaných pravidel.
Smazání týmu
Má-li být tým v TEAMS smazán stačí zadat do sloupce Konec datum. Od tohoto data, které nesmí být v minulosti bude tým smazán. Řádky v tabulce se nemažou. Existence týmu se ukončuje vložením data smazání týmu.
Validace
V rámci procesu vložení záznamů do tabulky budou probíhat ze strany KOS tyto validace:
- semestr existuje,
- předmět, přednáška, cvičení, laboratoř existuje – u sloučených předmětů musí nejprve úspěšně proběhnout dekompozici textového řetězce. Podporované jsou znaky + pro spojování více předmětů a ; pro určení konkrétní přednáškové/cvičící/laboratorní paralelky.
- u předmětu, přednášky, cvičení nebo laboratoře existuje alespoň jeden učitel,
- kontrola formátu zapsaného data založení týmu a data smazání týmu,
- datum založení týmu není v minulosti,
- datum smazání týmu je později než datum založení týmu,
- vyplnění typu aktualizace učitelů a vyplnění způsobu aktualizace studentů. Sloupce Učitelé a Studenti slouží pouze k určení způsobu aktualizace údajů v týmu (číslice 1,2,3 nebo 4 určuje způsob aktualizace týmu),
- tým vznikne pouze po provedené validaci zadaných pravidel.
- kromě uvedeného je hlídána unikátnost dvojice údajů semestr a pravidlo vytvoření,
Příklady
Příklady nadefinování pravidel pro vytvoření týmů. Do sloupce Pravidlo lze zadat (uvozovky nejsou součástí zápisu pravidla):
- kód předmětu "519U3B" - vznikne tým pro daný předmět
- kód předmětu+kód předmětu+... "519U3B+550ZD1" - vznikne tým pro uvedené dva předměty
- kód předmětu;paralelka "519U3B;P1" resp. "519U3B;C102" resp. "519U3B;L236" - vznikne tým pro přednáškovou paralelku P1 předmětu 519U3B resp. tým pro cvičící paralelku C102 předmětu 519U3B resp. tým pro laboratorní paralelku L236 předmětu 519U3B
- kód předmětu;paralelka+kód předmětu;paralelka+... "519U3B;C102+519U3B;P1" - vznikne tým pro přednáškovou paralelku P1 a cvičící paralelku C102
Související
Správce TEAMS zakládá týmy z dat poskytovaných v DB pohledech VFF_MSO_TEAMS a VFF_MSO_TEAMS2.