81011: Porovnání verzí

Z Nápověda KOS
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 31: Řádek 31:
  
 
== Co dělat s nezaplacenou přihláškou? ==
 
== Co dělat s nezaplacenou přihláškou? ==
Máte k dispozici doklad
 
o zaplacení (stačí kopie nebo opis)?
 
ne
 
Pokuste se najít platbu podle seznamu možných chyb
 
hledejte kód přihlášky ve VS
 
hledejte překlep ve SS
 
Zkuste hledat podle části příjmení v poznámce
 
(příjmení může být zapsáno malými i velkými
 
písmeny, s diakritikou nebo bez ní)
 
Novák%
 
Novak%
 
NOVAK%
 
NOVÁK%
 
Spojte se s uchazečem a vyžádejte si detaily o platbě.
 
Pokud platba neodešla, žádejte zaplacení.
 
datum zaplacení (odepsání z účtu)
 
číslo účtu, odkud šla platba
 
číslo účtu, na který šla platba
 
částka
 
použitý VS
 
použitý SS
 
Až získáte informace o platbě, postupujte podle varianty
 
"Máte k dispozici doklad o zaplacení".
 
ano
 
Pomocí dotazu (F7, F8) zkuste v přehledu plateb
 
najít platbu podle specifického symbolu.
 
Pokud platbu nenajdete, ověřte ve FISu, že platba nebyla spárována
 
s nějakou jinou pohledávkou.
 
Pokud v ruce držíte doklad a platba přesto nedorazila na účet ČVUT,
 
může jít o chybu banky, chybu v opisu dokladu nebo o falešný doklad.
 
Zeptejte se účetního metodika, co s tím (např. požádat uchazeče, aby
 
podal reklamaci v bance, ev. zaplatil ještě jednou).
 
  
 +
Postupujte podle následujícího postupu. Začněte krokem 1. Pokud v kterékoliv fázi hledanou platbu najdete, končíte. Pokud platbu nenajdete, postupujte na následující krok.
  
 +
# Máte k dispozici doklad o zaplacení (stačí kopie nebo opis)? Pokud ano, přejděte na krok X.
 +
# Pokuste se najít platbu podle seznamu možných chyb:
 +
#*hledejte kód přihlášky ve VS;
 +
#*hledejte překlep ve SS;
 +
#*hledejte rodné číslo ve SS;
 +
#*hledejte rodné číslo ve VS.
 +
#  Zkuste hledat podle části příjmení v poznámce. Příjmení může být zapsáno malými i velkými písmeny, s diakritikou nebo bez ní. Hledejte např. Novák%, Novak%, NOVAK%, NOVÁK%.
 +
#Spojte se s uchazečem a vyžádejte si detaily o platbě. Pokud platba neodešla, žádejte zaplacení. Potřebujete tyto informace:
 +
#*datum zaplacení (odepsání z účtu)
 +
#*číslo účtu, odkud šla platba
 +
#*číslo účtu, na který šla platba
 +
#*částka
 +
#*použitý VS
 +
#*použitý SS
 +
#S dalším zpracováním počkejte, až budete mít od uchazeče informace o platbě (kopii nebo opis platebního příkazu nebo potvrzení o platbě).
 +
#Pomocí dotazu (F7, F8) zkuste v přehledu plateb najít platbu podle specifického symbolu nebo pomocí jiných informací o platbě.
 +
#Ověřte ve FISu, že platba nebyla spárována s nějakou jinou pohledávkou.
 +
#Pokud v ruce držíte doklad a platba přesto nedorazila na účet ČVUT, může jít o
 +
#*chybu banky,
 +
#*chybu v opisu dokladu nebo o
 +
#*falešný doklad.
 +
#Situaci řešte ve společně s FISem, bankou a uchazečem.
  
 
+
==Vzhled formuláře
některá číslice chybí (např. 124 místo 1234)
 
některá číslice přebývá (např. 10234 místo 1234)
 
některá číslice je chybně zapsaná (např. 1334 místo 1234)
 
je přehozeno pořadí dvou sousedních číslic (např. 1357 místo 1537)
 
 
 
 
 
  
 
Po otevření formuláře první blok obsahuje nespárované platby
 
Po otevření formuláře první blok obsahuje nespárované platby
Řádek 78: Řádek 63:
  
  
'''Odeslání mailu vybranému uchazeči:'''<br/>
+
==Odeslání mailu vybranému uchazeči==
 +
 
 
Ve druhém bloku si najděte uchazeče, kterému chcete poslat mail.<br/>
 
Ve druhém bloku si najděte uchazeče, kterému chcete poslat mail.<br/>
 
Potom na levé liště stiskněte tlačítko '''"Email"'''. Otevře se blok, kde můžete sepsat zprávu a mail odeslat.
 
Potom na levé liště stiskněte tlačítko '''"Email"'''. Otevře se blok, kde můžete sepsat zprávu a mail odeslat.

Verze z 22. 4. 2011, 14:41

Formulář slouží jako pomůcka pro ruční párování došlých plateb a přihlášek.

Párování přihlášek a plateb

Párováním přihlášek a plateb rozumíme přiřazování plateb za přijímací řízení ke konkrétním přihláškám. Cílem párování je zjistit, která přihlášky byly zaplaceny a které ne. Má-li platební příkaz správně vyplněn variabilní a specifický symbol (VS a SS), párování došlých plateb probíhá automaticky. Platba za přihlášku se pozná podle variabilního symbolu 77777 a podle specifického symbolu (kód přihlášky pro webové přihlášky, rodné číslo pro ručně podané přihlášky).

Občas se nepodaří některé přihlášky a platby automaticky spárovat.

Proč může být přihláška nespárovaná?

  1. Platba dosud nebyla připsána na účet ČVUT.
  2. Přihláška byla sepsána před propojením KOSu s FISem.
  3. Přihláška byla zaplacena, ale VS a SS byly chybně vyplněny nebo zcela chybí. Nejčastější chyby jsou tyto:
    • u platby zcela chybí variabilní a specifický symbol (např. při placení v hotovosti na pokladně);
    • VS neobsahuje 77777;
    • kód přihlášky není ve specifickém symbolu, ale je ve variabilním symbolu;
    • ve specifickém symbolu (kód přihlášky) je překlep;
    • je použito rodné číslo místo kódu přihlášky.

Proč může být platba nespárovaná?

  1. přihláška byla zaplacena, ale VS a SS byly chybně vyplněny nebo zcela chybí (viz bod 3. předchozího seznamu
  2. nejde vůbec o platbu za přijímací řízení
  3. platba je za přihlášku z loňského přijímacího řízení
  4. jedna přihláška byla zaplacena dvakrát (spárována je pouze první platba)


Co dělat s nezaplacenou přihláškou?

Postupujte podle následujícího postupu. Začněte krokem 1. Pokud v kterékoliv fázi hledanou platbu najdete, končíte. Pokud platbu nenajdete, postupujte na následující krok.

  1. Máte k dispozici doklad o zaplacení (stačí kopie nebo opis)? Pokud ano, přejděte na krok X.
  2. Pokuste se najít platbu podle seznamu možných chyb:
    • hledejte kód přihlášky ve VS;
    • hledejte překlep ve SS;
    • hledejte rodné číslo ve SS;
    • hledejte rodné číslo ve VS.
  3. Zkuste hledat podle části příjmení v poznámce. Příjmení může být zapsáno malými i velkými písmeny, s diakritikou nebo bez ní. Hledejte např. Novák%, Novak%, NOVAK%, NOVÁK%.
  4. Spojte se s uchazečem a vyžádejte si detaily o platbě. Pokud platba neodešla, žádejte zaplacení. Potřebujete tyto informace:
    • datum zaplacení (odepsání z účtu)
    • číslo účtu, odkud šla platba
    • číslo účtu, na který šla platba
    • částka
    • použitý VS
    • použitý SS
  5. S dalším zpracováním počkejte, až budete mít od uchazeče informace o platbě (kopii nebo opis platebního příkazu nebo potvrzení o platbě).
  6. Pomocí dotazu (F7, F8) zkuste v přehledu plateb najít platbu podle specifického symbolu nebo pomocí jiných informací o platbě.
  7. Ověřte ve FISu, že platba nebyla spárována s nějakou jinou pohledávkou.
  8. Pokud v ruce držíte doklad a platba přesto nedorazila na účet ČVUT, může jít o
    • chybu banky,
    • chybu v opisu dokladu nebo o
    • falešný doklad.
  9. Situaci řešte ve společně s FISem, bankou a uchazečem.

==Vzhled formuláře

Po otevření formuláře první blok obsahuje nespárované platby a druhý blok nezaplacené a částečně zaplacené přihlášky z fakulty uživatele.


Odeslání mailu vybranému uchazeči

Ve druhém bloku si najděte uchazeče, kterému chcete poslat mail.
Potom na levé liště stiskněte tlačítko "Email". Otevře se blok, kde můžete sepsat zprávu a mail odeslat.