81011

Z Nápověda KOS
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Formulář slouží jako pomůcka pro ruční párování došlých plateb a přihlášek.

Párování přihlášek a plateb

Párováním přihlášek a plateb rozumíme přiřazování plateb za přijímací řízení ke konkrétním přihláškám. Cílem párování je zjistit, která přihlášky byly zaplaceny a které ne. Má-li platební příkaz správně vyplněn variabilní a specifický symbol (VS a SS), párování došlých plateb probíhá automaticky. Platba za přihlášku se pozná podle variabilního symbolu 77777 a podle specifického symbolu (kód přihlášky pro webové přihlášky, rodné číslo pro ručně podané přihlášky).

Občas se nepodaří některé přihlášky a platby automaticky spárovat.

Proč může být přihláška nespárovaná?

  1. Platba dosud nebyla připsána na účet ČVUT.
  2. Přihláška byla sepsána před propojením KOSu s FISem.
  3. Přihláška byla zaplacena, ale VS a SS byly chybně vyplněny nebo zcela chybí. Nejčastější chyby jsou tyto:
    • u platby zcela chybí variabilní a specifický symbol (např. při placení v hotovosti na pokladně);
    • VS neobsahuje 77777;
    • kód přihlášky není ve specifickém symbolu, ale je ve variabilním symbolu;
    • ve specifickém symbolu (kód přihlášky) je překlep;
    • je použito rodné číslo místo kódu přihlášky.

Proč může být platba nespárovaná?

  1. přihláška byla zaplacena, ale VS a SS byly chybně vyplněny nebo zcela chybí (viz bod 3. předchozího seznamu
  2. nejde vůbec o platbu za přijímací řízení
  3. platba je za přihlášku z loňského přijímacího řízení
  4. jedna přihláška byla zaplacena dvakrát (spárována je pouze první platba)


Co dělat s nezaplacenou přihláškou?

Postupujte podle následujícího postupu. Začněte krokem 1. Pokud v kterékoliv fázi hledanou platbu najdete, končíte. Pokud platbu nenajdete, postupujte na následující krok.

  1. Máte k dispozici doklad o zaplacení (stačí kopie nebo opis)? Pokud ano, přejděte na krok X.
  2. Pokuste se najít platbu podle seznamu možných chyb:
    • hledejte kód přihlášky ve VS;
    • hledejte překlep ve SS;
    • hledejte rodné číslo ve SS;
    • hledejte rodné číslo ve VS.
  3. Zkuste hledat podle části příjmení v poznámce. Příjmení může být zapsáno malými i velkými písmeny, s diakritikou nebo bez ní. Hledejte např. Novák%, Novak%, NOVAK%, NOVÁK%.
  4. Spojte se s uchazečem a vyžádejte si detaily o platbě. Pokud platba neodešla, žádejte zaplacení. Potřebujete tyto informace:
    • datum zaplacení (odepsání z účtu)
    • číslo účtu, odkud šla platba
    • číslo účtu, na který šla platba
    • částka
    • použitý VS
    • použitý SS
  5. S dalším zpracováním počkejte, až budete mít od uchazeče informace o platbě (kopii nebo opis platebního příkazu nebo potvrzení o platbě).
  6. Pomocí dotazu (F7, F8) zkuste v přehledu plateb najít platbu podle specifického symbolu nebo pomocí jiných informací o platbě.
  7. Ověřte ve FISu, že platba nebyla spárována s nějakou jinou pohledávkou.
  8. Pokud v ruce držíte doklad a platba přesto nedorazila na účet ČVUT, může jít o
    • chybu banky,
    • chybu v opisu dokladu nebo o
    • falešný doklad.
  9. Situaci řešte ve společně s FISem, bankou a uchazečem.

Vzhled formuláře

Po otevření formuláře první blok obsahuje nespárované platby a druhý blok nezaplacené a částečně zaplacené přihlášky z fakulty uživatele.

Odeslání mailu vybranému uchazeči

Ve druhém bloku si najděte uchazeče, kterému chcete poslat mail. Potom na levé liště stiskněte tlačítko "Email". Otevře se blok, kde můžete sepsat zprávu a mail odeslat.